{{ctrl.viewMoreText}}

DIGITAL STOPPEFFEKT UTE, EFFEKTIV INFOFLYT INNE

Nordvik & Partners er et eiendomsmeglerfirma etablert i Oslo i 2002. Siden starten har de kapret en stor markedsandel innen det mer eksklusive segmentet på Oslos vestkant, samt bistått med salg av fritidseiendommer ved sjøen og på fjellet.

Tiden med kun én internskjerm for salgsstatistikk og papirprospekter hengende i vinduer ut mot gata er forbi. Til sine mange kontorer i Oslo gav Nordvik & Partners oss i oppdrag å skape visningsløsninger, som ikke bare skulle tiltrekke oppmerksomhet utenfra, men også distribuere informasjon internt.

LØSNINGEN
Kontorene ble utstyrt med digital signage-skjermer, med et system som kan hente data fra alle mulige kilder. Bare fantasien setter grenser for hva som kan vises. Dette gir ikke bare mulighet for mer avanserte prospektvisninger, men åpner dessuten for visning av annen relevant informasjon. Bare en enkel detalj som en velkomstskjerm i resepsjonen, med navn på dagens besøkere, blir satt pris på av gjestene og skaper en ekstra wow-faktor.

ØKT STOPPEFFEKT

For å oppnå større stoppeffekt, ble innholdet på skjermene skreddersydd for å utnytte de ulike kontorenes forutsetninger. Kontoret i Bygdøy Allé ligger ved et busstopp, og der var det naturlig å vise rutetidene, samt værvarsel og nyheter. Gjerne med en hyggelig bakgrunn med passende tema, som vinter, påske eller hvorfor ikke halloween. Flere av Oslo-kontorene har denne løsningen, blant annet Vika, Carl Berner, Torshov, St. Hanshaugen, Sagene, Grünerløkka og Nydalen.

SELGER OGSÅ SEG SELV

Målet er å fange folks oppmerksomhet og vise at de er et fremoverlent selskap. På den måten selger de ikke bare boliger på en innovativ måte, men også sitt eget kontor ved å benytte markedsplassen i større grad til å markedsføre seg selv. Og de kan spisse budskapet i forhold til omgivelsene og den tiden de har til rådighet. Effekten av gjentakelse gir bedre synlighet og bidrar i tillegg til et sterkere varemerke.

SKAPER ENGASJEMENT OG SPARER TID

Det samme systemet brukes også internt. De behøvde en kanal for salgsrelatert informasjon, boligrelaterte nyheter, trafikksituasjonen i området, konkurranser og diverse sanntidstall, som meglerne rundt bordet kunne følge med på. - Infoskjermene skaper engasjement, og de har fjernet ti minutter av mitt morgenmøte hver uke. Nå kan jeg heller bruke mer tid på selve materien enn på å ramse opp statistikk. Det har absolutt effektivisert min hverdag, sier Kjell Magne Solli, daglig leder ved Nordvik & Partners Frogner.

UTFORDRINGEN
•  Effektiv kundekommunikasjon
•  Intern kommunikasjonskanal
•  Innovativt boligsalg

RESULTATET
•  
Økt stoppeffekt
•  Bedre informasjonsflyt som sparer tid
•  Effektiv merkevarebygging

 

Kontakt oss