Valg av telefonsentral – 4 trinn til en mer effektiv telefoniløsning 

Hva bør man tenke på ved kjøp av ny telefonsentral? Kanskje er det et par år siden sist eller er det første gang? Uansett så er det litt å sette seg inn i, men så vanskelig er det faktisk ikke hvis man er noenlunde strukturert og får litt hjelp.  En god begynnelse er å tenke på våre fire tips som kan gi deg en mer kostnadseffektiv og brukervennlig telefoniløsning.

Nysgjerrig på hvordan du kan effektivisere telefoniløsningen din?
Snakk med Christian Ceder, så kan han hjelpe deg.

 

Trinn 1 – Velg en operatøruavhengig, fleksibel sentralløsning  

Skyløsninger gir fleksibilitet. Det gjelder også telefoniløsninger og bedriftssentraler i skyen. Det moderne arbeidslivet er mer fleksibelt, og organisasjoner endrer seg raskere. Å kunne legge til og fjerne koblinger og å være operatøruavhengig er to viktige krav når man skal kjøpe ny telefonsentral og vil være fleksibel. Det sparer penger og gir en friheten å vokse.   

Tjeneste: OM Connect 

 

Trinn 2 – Se over operatøravtalene  

Øker telefonregningene ukontrollert, og du vet egentlig ikke riktig hvorfor? Ofte skyldes det at datatrafikken har endret seg og kanskje da også behovet for telefoni blant dine ansatte. Datatrafikk er svært individuelt, derfor påvirkes bedriftens kostnader av hvem som er ansatt og deres måte å arbeide på. Så med større bevegelse i arbeidsmarkedet endres behovene oftere, samtidig som operatørenes vilkår endrer seg. Det som var fordelaktig ett år, er kanskje ikke det beste neste år. Sørg for å se over operatørene dine når du oppgraderer telefoniløsningen med en skysentral.   

Office Management har hjulpet flere kunder med å spare mellom 30–50 % på sin telefoni.  
Vi tilbyr en kostnadsfri årlig gjennomgang av dine abonnementer. Vi samarbeider med alle operatører og følger deres avtaleendringer hver dag.  

Tjeneste: OM Operatørrådgivning for optimalt valg av abonnement 

 

Trinn 3 – Selg gamle mobiler og gi dem nytt liv med gjenbruk.  

Mange mobiler byttes ut før levetiden er helt slutt. Det kan virke som ressurssløseri, men i en oppkoblet hverdag der telefonen er et viktig arbeidsredskap, kan det være forretningskritisk at de ansatte har tilgang til de nyeste modellene som gir dem mulighet til å utnytte kapasiteten i nettverket fullt ut.  

Telefonen kan likevel få nytt liv i en annen brukers hånd, der behovet for minnekapasitet er mindre. Å gjenvinne gamle mobiler er for mange bedrifter et uutnyttet potensial som både sparer planeten og kostnadene. 

Tjeneste: Mobiltelefon Recycling-tjeneste hjelper deg med å finne den beste prisen på gjenkjøp av dine gamle mobiler og renser dem til fabrikkny innstilling for gjenbruk.  

 

Trinn 4.  GDPR-sikre mobilparken  

En mistet eller stjålet mobil er ikke bare et tap av maskinvare, men i gale hender er det fremfor alt en sikkerhetsrisiko for bedriften som eier telefonene. En mobil inneholder ekstremt mye IT og følsom informasjon. GDPR har satt fokus på spørsmålet. En sikret mobilpark er en god forsikring. 

Tjeneste: Vi hjelper deg å finne den rette Mobile Device Management-løsningen for din bedrift. 

Relaterte artikler

Chat med oss
Chatten er stengt